Gra planszowa Wilk i Świnki DJECO

Dostępność: W magazynie
Producent: Djeco
125,00 zł

Klasyczna bajka przeniesiona na planszę zajmującej gry, wypełnionej zabawnymi akcesoriami.
Celem gry jest współpraca zawodników, która pozwoli wybudować dla świnek schronienie zanim złapie je wilk.
Świnki wygrywają, jeśli wszystkie znajdą się w ukończonym domku z cegły. Natomiast jeśli wszystkie trzy świnki w jednym czasie znajdą się w kociołku, wtedy wygrywa wilk.
Czas gry: 20 minut.
Zestaw zawiera:
- plansza
- 3 różnokolorowe figurki świnek
- 1 figurka wilka
- 1 kociołek
- 3 kostki go gry
- 1 „domek z cegły”

Gra przeznaczona dla dzieci od 5 do 8 roku życia.

Gra ćwiczy umiejętności społeczne dziecka, w tym umiejętność współpracy. Uczy kierowania emocjami.

Informacje o produkcie:
Wymiary opakowania: 30 x 28 x 5 cm

INSTRUKCJA:

Cel gry : Należy pracować razem, żeby wybudować chatkę i zaprowadzić do niej świnki zanim złapie je wilk.

Przygotowanie do gry: Ustaw trzy małe świnki i wilka na polach przeznaczonych dla nich (oznaczone kolorami). Kociołek ustaw na palenisku, zaś fundamenty domku na czerwonym prostokącie. Należy pracować razem, żeby wybudować chatkę i zaprowadzić do niej świnki zanim złapie je wilk.

Zasady gry:

Zaczynamy od najmłodszego gracza i przesuwamy pionkami dookoła planszy. Każdy gracz wybiera, którą świnka chce grać, bierze kostkę o tym samym kolorze co jego świnka i rzuca:

-jeśli kostka pokaże 1,2 lub 3, wtedy gracz przesuwa się o tyle pól na planszy (zobacz „ruch świnką”)

-jeśli kostka pokaże postać wilka, wtedy gracz porusza wilkiem (zobacz „ruch wilkiem”)

-jeśli kostka pokaże domek, wtedy gracz umieszcza swoją świnkę w jednym ze swoich domków lub pozostaje w miejscu.

Następnie kostka rzuca kolejny gracz.

Ruch wilkiem: wilk może poruszać się tylko zgodnie ze wskazówkami zegara, wilka przesuwamy jedynie na pola oznaczone jego postacią, tylko na nich może się znajdować, na zasadzie: jeden rzut kostką z wilkiem, jeden ruch wilkiem.

Ruch świnką: Jeśli świnka opuści raz pole startowe, nie może do niego wrócić, świnką możemy poruszać się zgodnie lub w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.

Ważne: ta sama świnka nie może zrobić ruchu dwa razy w jednym rzucie kostką: jeden rzut, jeden ruch. Każdy gracz rusza swoją kostką. Jedna świnka może wykonać dwa ruchy pod rząd w przypadku gdy pozostałe dwie świnki są w kociołku lub w domku z cegieł.

Należy pracować razem, żeby wybudować chatkę i zaprowadzić do niej świnki zanim złapie je wilk.

Domki: Kiedy świnka znajduje się w jednym z domków, jest bezpieczna, wilk nie może jej złapać. W ceglanym domku świnka może się znaleźć wtedy, gdy zostanie on ukończony. Za każdym razem, gdy świnka stanie na polu z cegłami może postawić jedną cegłę na rusztowaniu. W ceglanym domku muszą znaleźć się wszystkie świnki, kiedy jedna już tam jest, wystarczy, że na kostce innej świnki pokaże się domek, wtedy może ona od razu do niego wskoczyć.

Wiek

Rozwój